Met andere ogen boundary crossen
Met Andere Ogen partners in het onderwijs-zorg en jeugddomein weten als geen ander wat boundary crossen is. Lees er meer over in de publicatie van De Hogeschool Utrecht: Grenzen overbruggen in de interprofessionele samenwerking tussen school, kinderopvang en welzijnswerk.
De leraar, ouders, de schoolpsycholoog, de intern begeleider, de jeugdhulpverlener, de schoolmaatschappelijk werker, de leerplichtambtenaar en belangrijke mensen in het netwerk van jeugdige en zijn gezin stappen met regelmaat de grens van hun eigen vertrouwde domein over. Met één doel: de ontwikkelkansen van jeugdigen vergroten. Dit vraagt lef, ondernemerszin, vertrouwen en een open blik. Maar ook leergierigheid; willen onderbouwen wat je doet met praktijkgerichte theorie. In deze interessante publicatie van Hogeschool Utrecht lees je over de stappen die we zetten in boundary crossing én hoe leerzaam dit is. Of download het hele document in de bijlage.
Downloads
Gerelateerde artikelen:
- Familiescholen centraal in GKA-magazine
- Aan de slag: praktische tools voor sterke samenwerking
- Hoe maakt leerplicht écht verschil?
- Samenwerken in een tijd van personeelswisselingen. Inzichten uit de intervisiebijeenkomst
- De expertgroep van Met Andere Ogen
- Twijfel als krachtig gereedschap voor doorbraken
- ‘Sneller de juiste hulp dankzij bovenregionale samenwerking’
- Vragen en antwoorden in onze online community van het Platform Vakmanschap
- Verslag: waardevolle inzichten uit de intervisiebijeenkomst 18 maart
- Video: sfeerimpressie Werkatelier ‘Ontwikkelrecht voor kinderen 2.0’