Agenda

Locatie
Kanaal 30
Datum
wo 9 okt | 09:30 - 13:30 uur
Organisatie
WEL in ontwikkeling
Fysiek op locatie

Landelijk evenement 2024

Het kan wel!!

WEL in ontwikkeling

Van leerrecht naar ontwikkelrecht, 3 jaar WEL in ontwikkeling en hoe nu verder

Samen met jullie kijken we terug en vooruit, maken we de reis van de jongere en leren we van elkaar. 

Locatie
De Haagse Hogeschool
Datum
do 10 okt | 12:00 - 17:30 uur
Organisatie
Kennisnetwerk Jeugd Haaglanden
Fysiek op locatie

Bijeenkomst

Samenwerken leer je niet alleen!

Kennisnetwerk Jeugd Haaglanden

Jeugdigen en gezinnen ondersteunen bij het opgroeien en opvoeden. Daar zet het Kennisnetwerk Jeugd Haaglanden zich al 6 jaar vol enthousiasme voor in. Dit is de aanleiding voor de speciale bijeenkomst op donderdag 10 oktober

Datum
di 15 okt | 11:30 - 13:00 uur
Organisatie
Livecast

Webinar

Informele steun

Hoe kun je écht samenwerken met de mensen uit de eigen omgeving van een gezin?

Vraag jij wel eens aan een jongere “Wie vertrouw je?", "Bij wie voel jij je fijn?" of "Wie wil je de volgende keer meenemen naar een gesprek met mij?"

Wil jij leren over hoe je samen met de mensen uit de eigen omgeving van een jongere of gezin kunt werken aan hun veerkracht? Hoe je als professional met plezier kunt bijdragen aan duurzame verandering voor de jongere of het gezin? Meld je aan!

Locatie
NDC den Hommel
Datum
di 5 nov | 13:00 - 16:30 uur
Organisatie
NJi
Fysiek op locatie

Integraal inkopen van zorg in onderwijs

Oplossingenlab 16

Interactieve werkbijeenkomst

Oplossingenlabs gaan over hoe onderwijs en zorg te organiseren voor kinderen met een zeer intensieve zorgvraag in het speciaal onderwijs. Tijdens deze derde werkbijeenkomst van dit jaar staan verschillende vragen rondom het inkoopproces van zorg (Wlz) en jeugdhulp voor het speciaal onderwijs centraal.

Locatie
Hotel & Congrescentrum Mennorode
Datum
do 7 nov | 12:00 - 12:00 uur
Organisatie
Steunpunt Passend Onderwijs
Fysiek op locatie

Inclusie &

24-uursbijeenkomst voor Samenwerkingsverbanden

Op donderdag 7 november en vrijdag 8 november 2024 is in het Veluwse bos bij Hotel & Congrescentrum Mennorode in Elspeet de 24-uursbijeenkomst voor samenwerkingsverbanden. Dag één is voor beleidsmedewerkers en leidinggevenden en op dag twee zoeken de leidinggevenden met elkaar de verdieping op. Het thema van deze 24-uurs is Inclusie &.

Datum
ma 11 nov | 15:30 - 17:00 uur
Organisatie
Met Andere Ogen | NJi
Livecast

Online

Intervisiebijeenkomst

Werk jij als bestuurder of beleidsmaker/-adviseur in jouw regio aan de samenwerking tussen kinderopvang, onderwijs, zorg en jeugdhulp? En kom je specifieke uitdagingen tegen in de samenwerking waarover je in een kleine setting wil uitwisselen met collega beleidsmakers/-adviseurs en bestuurders? Meld je dan aan voor deze online intervisiebijeenkomst! 

Locatie
Buitenplaats Kameryck
Datum
vr 22 nov | 09:15 - 16:30 uur
Organisatie
Met Andere Ogen
Fysiek op locatie

Met Andere Ogen Doen-Dag '24

'Sterke relaties voor een inclusieve samenleving'. De kracht van lokaal, samen en contextgericht werken.

Sterke relaties voor een inclusieve samenleving. De kracht van lokaal, samen en contextgericht werken. En die kracht benutten, dat doen we met hechte professionele en persoonlijke netwerken in de buurt. Want inclusief opgroeien kan alleen als we met vertrouwen in elkaar, ieder kind dichtbij huis kunnen bieden wat het nodig heeft. Hier vind je meer informatie over het programma, de Doen-Sessies en hoe je je kunt aanmelden.

Locatie
De Nieuwe Buitensociëteit
Datum
vr 29 nov | 09:15 - 16:00 uur
Organisatie
Sectorraad GO en RENN4

Evidence based werken in het gespecialiseerd onderwijs

Het GOngres 2024

Wat weten we eigenlijk écht van onze leerlingen?

Het GOngres | Evidence based werken in het gespecialiseerd onderwijs wordt georganiseerd door Sectorraad GO in samenwerking met RENN4. Dit jaar is het thema Wetenschap en onderzoek. Er wordt veel beleid gemaakt en gesproken over leerlingen in het gespecialiseerd onderwijs, maar er wordt lang niet altijd gebruik gemaakt van de actuele wetenschappelijke kennis die we hebben over wat wel en wat niet werkt. Wat weten we eigenlijk echt over voor onze leerlingen en over ons onderwijs?