25 juni 2022
Eindevaluatie Proeftuinen onderwijszorgarrangementen
In de periode mei 2021 t/m mei 2022 heeft een projectteam van BMC in opdracht van de ministeries van OCW en VWS vijftien geselecteerde 'proeftuinen' onderwijszorgarrangementen (OZA’s) begeleid.
Het doel hiervan is het verbeteren van het ontwikkelingsaanbod op het gebied van onderwijs en zorg voor kinderen met een specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoefte die op dit moment binnen de onderwijs- en zorgstelsels niet of onvoldoende bediend worden. Het project Proeftuinen OZA is inmiddels afgerond en de leerpunten zijn verwerkt in een eindevaluatie en een toolbox. De publicaties zijn hier te vinden.
Gerelateerde artikelen:
- Passend onderwijs is mensenwerk: zorg voor zoon met Angelman syndroom
- Rol netwerk Met Andere Ogen bij verbeteraanpak passend onderwijs
- Wat speelt er rond onderwijs-zorg arrangementen?
- Podcast: de Visvijver - een onderwijs-zorgcombinatie
- Einde Proeftuinen OZA
- Dialoog #9: de definitie van leren moet op de schop
- Nieuwsbrief 2 Proeftuinen OZA
- AEF-rapport schept helderheid in financiering OZA’s
- Tool: de HollandRijnlandMethode
- Buiten Gewoon Leren