Lees nu deel 2 van het online magazine Iedereen doet mee
Hoe organiseer en financier je zorg in het onderwijs voor kinderen en jongeren met een complexe ondersteuningsbehoefte? Ouders, scholen, jeugdhulpaanbieders, gemeenten en andere betrokkenen weten dat dit in de praktijk nog niet zo eenvoudig is. De ministeries OCW en VWS komen daarom met speciale wetgeving om de organisatie en financiering te vereenvoudigen.
<meta charset="utf-8">Maar een wetswijziging is een langdurig traject. In de tussentijd organiseren het NJi, Sectorraad GO, VNG en VGN, in samenwerking met DSP, Oberon en de zorgarrangeurs van Onderwijsconsulenten de zogeheten Oplossingenlabs. In deze bijeenkomsten kijken we naar wat er al wel mogelijk is binnen de huidige kaders. De opbrengsten verzamelen we in Iedereen doet mee: een online magazine over zorg in onderwijstijd.
Deel 2
Nieuw is deel 2 over inzicht: het verhaal achter de cijfers. Aan het woord komt Martine, moeder van Jurre, die het Angelman syndroom heeft. We besteden aandacht aan de meest recente beleidsontwikkelingen en aan de beleidssimulatie uit het onderzoek van DSP | Oberon. Ook lees je hoe de Mytylschool Prins Johan Friso collectieve financiering heeft aangepakt.
Gerelateerde artikelen:
- Check de Lokale Inclusie Agenda!
- Beleef de Doen-Dag opnieuw: bekijk de video
- Oplossingenlabs: lees het derde magazine
- Van goed zijn naar goed worden
- Tien jaar passend onderwijs: de trajectklas
- Inclusief onderwijs in 2035
- Platform Zorg in Onderwijs Inzicht: van elkaar leren over zorg in onderwijs tijd
- Nu online | Magazine 'De kracht van integraal werken', deel 2
- ‘Sneller de juiste hulp dankzij bovenregionale samenwerking’
- Video: sfeerimpressie Werkatelier ‘Ontwikkelrecht voor kinderen 2.0’