Minder eenzaam op reguliere school

Jana Vyrastekova onderzocht de sociale consequenties voor kinderen met ondersteuningsbehoeften in het reguliere onderwijs.
Minister Slob heeft aangegeven dat Passend Onderwijs zich in de komende 15 jaar gaat doorontwikkelen naar Inclusief onderwijs. Vanzelfsprekend moeten reguliere scholen dan wel toegerust zijn om kinderen op de juiste manier te begeleiden. Bij Met Andere Ogen stimuleren we dan ook interprofessionele teams op de werkvloer. Daarnaast moet er ook aandacht komen voor het welbevinden van het kind in de reguliere setting. In dat kader is er recent een interessant onderzoek gepubliceerd waar we op gewezen werden door Mark Weghorst (Nederlands Centrum Jeugdgezondheid): Belangrijk onderzoek, vers van de pers. Jana Vyrastekova onderzocht de sociale consequenties voor kinderen met ondersteuningsbehoeften in het reguliere onderwijs. Conclusie: met zijn allen naar regulier onderwijs levert sociale winst op! Kijk op: https://www.ru.nl/nieuws-agenda/nieuws/vm/management/2021/leerlingen-extra-ondersteuningsbehoeften-bouwen/
Gerelateerde artikelen:
- Passend en inclusief opleiden: zo doen zij dit
- Familiescholen centraal in GKA-magazine
- Check de Lokale Inclusie Agenda!
- Beleef de Doen-Dag opnieuw: bekijk de video
- Inclusief onderwijs in 2035
- Video: sfeerimpressie Werkatelier ‘Ontwikkelrecht voor kinderen 2.0’
- Podcast over inclusief onderwijs: Samen naar School
- Inspiratiedocument: Op weg naar inclusievere kinderopvang
- Net verschenen boek: Van individueel naar inclusief onderwijs
- Lees nu deel 2 van het online magazine Iedereen doet mee