Twee jaar WEL in ontwikkeling
In 2021 was de wensdroom van WEL in ontwikkeling om jeugdigen zonder schoolinschrijving naar meer ontwikkeling te brengen. Het project staat inmiddels op de helft van haar levensduur. Van de afgesproken 4 jaar zijn er inmiddels 2 jaar verstreken. En net als na het eerste projectjaar is ook nu een leerrapportage geschreven op basis van alle verhalen en ervaringen van betrokkenen.
Wel in Ontwikkeling sluit aan bij het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) en wil nieuwe beweging creëren in situaties die zijn vastgelopen of waarin jeugdigen zich onvoldoende kunnen ontwikkelen. In het Jaarverslag in de bijlage kun je zien wat er de afgelopen periode is gebeurd.
Out of the box
‘Dit project is een groeibriljant, het wordt steeds sterker en mooier’, zegt Linda Gerits, onderzoeker verbonden aan WEL. ‘Dat merken we aan de reactie van ouders en kinderen, maar ook aan die van professionals. Ouders en kinderen voelen zich gehoord, de samenwerking neemt toe, mensen weten elkaar beter te vinden en er wordt veel vaker ‘out of the box’ gedacht.'
Downloads
De volgende bestanden zijn bijgevoegd aan dit artitel:
Gerelateerde artikelen:
- Samenwerking ouders, school en jeugdhulp
- Dialoogavond #15 over de belangen die samenwerking in de weg staan
- Renate van de Mooren: ‘Erken dat ieders inbreng van waarde is’
- Twijfel als krachtig gereedschap voor doorbraken
- Dialoog #15: Veerkracht in het pedagogisch ecosysteem
- Wetsvoorstel ‘Versterking positie ouders en leerlingen’
- Oproep aan de politiek: ga op werkbezoek
- Voor de Jeugd Dag: werken aan een sterke gemeenschap
- Prestatiedruk: 'Neem signalen van jongeren serieus'
- Terugblik webinar Jeugdhulp in School