Beste allemaal,
Dank voor jullie aanwezigheid en betrokkenheid bij de eerste sessie van afgelopen maandag. Goed om te merken dat we met ruim 20 gemotiveerde mensen vol energie met elkaar hebben uitgewisseld. Ondanks de technische problemen in het tweede deel van de bijeenkomst, waren wij als regisseurs wel tevreden met deze eerste sessie. We hebben met onze ICT-collega’s geëvalueerd wat er mis ging en mogelijkheden besproken die hopelijk gaan voorkomen dat dit nog eens gaat gebeuren. Met excuses voor de ontstane onduidelijkheid op dat moment.
In de bijlage treffen jullie:
Tijdens de deelsessies 1 en 2 vond uitwisseling plaats op praktijkniveau en zijn suggesties gedaan voor aanvullingen en aanscherping. Op basis hiervan zullen wij tot een nieuw voorstel komen voor de thema’s 1 en 2 (veranderkundige vraagstuk en implementatie- en organisatievraagstuk). Dit zullen wij vóór 9 juni naar jullie toesturen.
We hebben de afgelopen keer in deelsessies gewerkt met drie leervragen. We hebben aan jullie gevraagd om je te commiteren aan één thema. We zijn echter tot de conclusie gekomen dat de leervragen veel overlap kennen, zeker vragen 1. en 2. Ons voorstel is nu om de volgende sessies themagewijs in te richten met een inleiding en daarna uiteen te gaan in groepen die kunnen wisselen van samenstelling. Op deze manier houden we samenhang, hoeven we niet de hele tijd in een grote groep digitaal bij elkaar te zijn en kan iedereen uitwisselen op alle thema’s. Daarnaast gaan we voor de agenderingsvragen (deelsessie 3) wel een apart werkproces inrichten. Zie het concept-voorstel in de bijlage met de ideeën van nu. We zullen jullie daar op 9 juni over bijpraten.
Voor het vervolg hebben we een aantal vragen aan jullie voor de invulling van de komende sessies. Die vind je via deze link. Zouden jullie deze enquête (max 5 minuten tijd) willen invullen voor 25 mei, zodat wij met jullie input de volgende bijeenkomsten kunnen voorbereiden?
Graag hebben we met elke regio liefst voor de bijeenkomst van 9 juni afzonderlijk contact over de huiswerkvraag: welke concrete stap wil je gezet hebben in oktober, aan het einde van deze Community of Practice? Welke resultaten wil je hebben behaald? We vinden het belangrijk om deze vraag zo scherp mogelijk te beantwoorden, om zo met jullie zo specifiek mogelijk te kunnen blijven nadenken over jullie leervragen en leeropbrengsten. We hebben hiervoor een verdeling gemaakt. Mochten jullie in de komende weken een bijeenkomst hebben waar wij digitaal bij kunnen aanhaken, dan horen we dat graag.
Bas: Nijmegen, Almere en Zuid Kennemerland
René: Holland Rijnland, Zaanstad en Meierij
Marloes: Food Valley, JZNL en Krimpenerwaard
Wij kijken uit naar het vervolg!
Mede namens Marloes en René,
Met vriendelijke groet,
Bas Wijnen
Leidinggevende vakgroep kwaliteit, beleid en monitoring
Opdrachtformulering knelpunten wetten jeugdstelsel MAO (716,3 KB)